Tuesday, August 18, 2009

Cuti nak buat apa..?



Kemarin aku, zul dan izwan sempat lagi pi beriadah sihat2kan badan dan minda.. Sambil2 ber'facebook' tersembang dengan zul..dia kata dia pun boring taktau cuti2 ni nak buatpa so aku cdgkan pi rehat2 kat jeti sambil golek2..dia terus setuju.. Izwan lak terpaksa mengasuh anakandanya Iman sementara menanti isteri tersayangnya pulang dari sekolah... Aku keluaq dari umah awai lagi..singgah isi perut kat Akmal di Pdg Matsirat..pastu terus ke Masjid Aishah berjamaah Zuhur di sana..seusai solat terus pi Bank rakyat krn ada urusan penting yg tak perlu aku nyatakan di sini.. Ambik zul kat umah dia dan terus bergegas ke jeti..tak sabaq rasanya nak melampiaskan nafsu di gelanggang boling... sebelum ni ada peluang beraksi bersama Us rushdan and the gang, tp malam itu aku seakan terkesima tgk kehandalan mereka beraksi so aku cakap aku tak reti jela..kalu masuk longkang malu Langkawi ooo...

Zul menunjukkan aksinya.. Jangan2 terus ke longkang..

Belajaq pegang2 bola dulu..


Balik dari boling terus ke Nissan Showroom..niat di hati nak test drive Latio Sport 1.6..ada cerita disebalik kenapa aku nak test drive Latio nih...tp disebabkan aku tak minta permission kat tuan punya cerita ni so aku tak buleh la nak tulis kat sini.. Pada pandangan aku Latio antara model mampu milik terbaik Nissan pada masa ni..enjin dia bila kita hentak sikit memang mengaum sakan..cuma respond enjin agak sedikit lambat tp bila dah melonjak tu tersandaq di kerusi jugak la.. Ruang belakang memang luas, betui kata Falah ruang tempat duduk dia lebih luas dari Civic.. Cuma ruang bagasi agak terhad, tp bila kerusi belakng boleh diturunkan so selesai masalah kalu nak bawak benda2 besaq atau panjang.. Lepas test Latio kebetulan ada sport car Nissan 350Z berlabuh betui2 tepi aku.. Fuh! mengaum sakan.. Dengaq enjin dia memang mantap.. Takdan nak tekan minyak lagi dah menyakaq tayar depan belakang...best giler la.. Tp malangnya tak buleh nak test drive..salesman yang test.. Aku hanya pemerhati terhormat..dia cakap keta tu dah ada owner beli..order baru sampai... Untuk tidak menghampakan diri sendiri, aku amik la dua tiga keping gambaq kenang-kenangan..


Latio Sport masa mula2 beli...

2-3 Bulan lepas beli..

Tak nampak 'tanjak' owner langsung..

Dia punya kokpit bawah sikit pada kapai terbang ja..

No comments:

Post a Comment