Thursday, July 23, 2009

Coretan minggu ini..


Alhamdulillah minggu ni selesai jugak beberapa perkara yg penting yg perlu dilangsaikan..penat jugak..sampai takdan nak update blog..kawan2 dok tanya pasaipa tak update blog..aku bukan takdan sangat cuma jadi malas dan tak larat...selalu balik dr sekolah sampai umah kui 7 lbh kurang.. Malam keluaq makan tidak pun masak, lepas makan mata dah jd mcm lampu keta aku dah..sepet semacam ja.. Mulut pulak masuk kali ke-4 menguap mata automatik tertutup..mcm vtec jugakla automatik tutup injap..

Selesai sudah data e-pelaporan jqaf hati pun jadi senang.. Banyak jugak sekolah yg buat tak macam yg ditaklimatkan, mungkin depa pun sibuk dan takdan nak tanya..so pakai buat jela.. Ada yg data hantar mai e-sekolah ja..pastu mintak aku import export sendiri.. Takpala mungkin depa tak reti nak buat..aku pun tak reti jugak tp kena la belajar..try and error..tak buleh tang mana tanya yg buleh..hidup akan jd senang..

Kat atas feri nak ke mesyuarat pengisian data di PKG Ayer Hitam..sepatutnya pi dgn Jo tp dia kena uruskan solat sunat gerhana kat Masjid al-Hana so aku sorang jela pi..

Mat Nazri dgn fesyen rambut baru.. Nak masuk sekolah baru kena la potong rambut baru.. rekrut lagi tu..kalu dah naik pangkat nanti baru la buleh taruh rambut panjang sikit..haha

Minggu lepas jugak kena jd hakim kat KEMAS Langkawi..memang kemas jugak la depa punya pengurusan program, berjalan dengan baik dan teratur.. Seminggu sebelum program dah telefon tanya buleh ka dak jadi hakim pertandingan menulis jawi kat tempat depa.. Aku cakap kalu takdak mesy atau program InsyaAllah boleh.. Depa hantar surat ke PPD pastu PPD hantar ke sekolah.. Bila sampai hari program aku pi dengan Mizi, kami jd pengadil (sepatutnya panggil hakim, tp depa panggil pengadil jawi...mcm pengadil bola sepak lak..hihi).. Rata2 peserta dah berumur melebihi 40 tahun..tapi kebolehan depa menulis jawi menakjubkan..!! Banyak jugak perkataan2 yg payah2 dapat depa jawikan..cthnya kompetensi, mempromosi, merealisasikan dan banyak lagi.. Program yg bagi aku agak santai dan relek tp mampu mencapai matlamat atau objektif yg digariskan..Tahniah Kemas Langkawi..cuma kena tgk2 gambar menteri besar yg gantung kat dinding la kot..dok letak gambar lama lagi..tukarla yg baru..kan fitrah kita sukakan yg baru2.. ;)

Pengadil..??

Mizi sedang tunjuk sesuatu..aku pulak sedang sibuk buat dokumentasi..
Nanti blog tak berisi lak..

Tahniah pakcik2 makcik2 yg tekun menulis..mantap orang2 lama nih.. Jawi mereka memang kuasai..

Masih yg lama..? Terlupa ka atau buat2 lupa..?

Pagi tadi selesai Program Penghayatan Israk Mikraj di Masjid Ar-Rahman..penceramah jemputan Ustaz Abdullah Ahmad dari SMKTP berjaya mencuri tumpuan murid dengan gaya dan pendekatan yang tersendiri. Beliau memulakan ceramah dengan menayangkan video kekejaman kristian terhadap orang Islam di Indonesia.. Video yg ditayangkan sungguh mendatangkan keinsafan kepada sesiapa saja yg melihatnya.. Aku pun rasa nak jatuh ayaq mata bila melihat bagaimana kanak2 kecil besaq2 anak aku kena sembelih tanpa belas kasihan.. Memang laknat sungguh depa nih.. Ustaz Nasir yang dok disebelah aku kata..rasa macam nak berenti mengaji dan pi tolong berjihad di sana.. Doalah sama2 supaya kita dapat mati syahid satu hari nanti kata Ustaz Nasir..InsyaAllah.. Ustaz Abdullah jugak cuba menerapkan kesedaran tentang kelebihan solat serta kefardhuannya kepada seluruh umat Islam.. Dan menanti dihadapan adalah azab yg sangat pedih bagi manusia yg ingkar perintah Allah SWT..

Balik ke sekolah pasukan nasyid Maahad Mahmud Langkawi dah tunggu di kantin..murid sampai saja di sekolah mereka dihiburkan pulak dengan halwa telinga dari beberapa lagu yg sedap dan enak.. Aku paling suka ada satu lagu arab yg best.. meremang bulu tengkok dengar..
Terima kasih kepada pasukan nasyid Maahad Mahmud Langka wi kerana sudi memenuhi jemputan SK Kedawang.. Tahniah kepada semua yg menjayakan program hari ini..semoga Allah SWT memberi ganjaran kepada setiap usaha yg kita lakukan..InsyaAllah..


Terima kasih kumpulan nasyid Maahad Mahmud Langkawi..

Persembahan yg mantap tp sound system 'kureng' sikit menyebabkan ke'power'an lagu2 mereka sedikit terjejas..

Ustaz Abdullah.. Gaya dan teknik penyampaian beliau aku kagumi..
Berteknologi tinggi..
Pengawal bersenjata..untuk menghadapi kemungkinan berlakunya ketegangan..

Tahniah Ustaz Izwan.. Hang memang The Most Hardworking Man In The World.. Beruntung SK Kedawang dpt guru mcm hang.. Ikhlas nih.. ;)

Program sekolah terakhir Us Nasir sebelum berangkat ke Insaniah menyumbang kudrat dan ilmu di sana pulak..

No comments:

Post a Comment